dimecres, 4 de maig del 2016

Ampliació tema 13

Apps a l'aula.
Pad en les aules, van posar deures a cinc professors: presentar un llistat de recomanacions sobre la millor manera de fer classe amb el dispositiu. Durant dos dies, l'equip es va dedicar a elaborar una llista exhaustiva d'apps per a l'iPad que podrien utilitzar durant el curs escolar. Amy formava part d'aquell grup i l'experiència li va servir per a descobrir el potencial didàctic de l'iPad.
Les autoritats educatives ja havien creat un mètode d'avaluació per a les apps: cobrix els objectius d'aprendizaje?, indica errors i encerts a l'instante?, és la millor app disponible?, pot personalitzar-se? Amy es va guiar per estos criteris per a seleccionar les millors apps per a la seua classe de primària.
Carpetes personalitzades per a un aprenentatge a mesura.
Amb un total de 22 estudiants, per a Amy a vegades suposava tot un repte adaptar la classe al nivell de cada xiquet. Així que quan les autoritats educatives locals van entregar un iPad a cada alumne, va decidir oferir-los una experiència d'aprenentatge personalitzada. I va ser tan fàcil com crear carpetes. Amy va instal·lar les mateixes apps en tots els iPad, i després va col·locar les més adequades per al nivell de cada alumne en carpetes personalitzades. Per exemple, en la carpeta de matemàtiques d'un alumne va posar una app de reconeixement de números. En la d'un altre, que ja estava preparat per al següent nivell, va posar una app de sumes i restes.
Crear carpetes d'apps pot paréixer quelcom bàsic, però va suposar un canvi enorme. En quant els alumnes van agafar els seus iPad, van obrir les carpetes corresponents i es van posar a treballar. Donar als alumnes continguts fets a la seua mesura els va ajudar a progressar molt més ràpid. «El iPad els diu si estan fent-ho bé, així que reben estímuls de manera immediata i poden avançar encara que jo no estiga tota l'estona al seu lado», comenta Amy. "Los estudiants tenen llibertat per a progressar al seu propi ritme.
Aprendre a compartir.
Els alumnes d'Amy mostren un entusiasme innat per ensenyar als seus companys tot el que fan amb l'iPad. «Les encanta compartir amb els altres les coses que aprenen, la qual cosa saben fer o el que van encontrando», afirma. «Pueden compartir els seus coneixements amb els amics i convertir-se en els seus profesores.»
Amy està encantada perquè l'iPad fomenta el pensament autònom entre els seus xics. «Mis alumnes troben formes creatives de fer les cosas», diu. I quan veu que algun d'ells està fent quelcom interessant en l'iPad, ho projecta per a compartir-ho amb la resta de la classe. «Y de sobte tots els xiquets volen provar coses noves.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada