En relació a la pràctica digital, Parent Alonso formula els objectius per a la integració de les TIC en el currículum
Pel que fa als alumnes:
1. El desenvolupament de capacitats dirigides a construir el coneixement mitjançant entorns que facilitin: un aprenentatge significatiu, el treball en equip, situacions comunicatives, la creativitat i l'autonomia (capacitat per resoldre problemes i actuar autònomament).
2. L'adquisició de destreses relacionades amb la recerca, la selecció i l'anàlisi de la informació i la comunicació.
3. L'ús racional, crític i participatiu de les TIC, capacitant a l'alumne per accedir a la informació, tractar-la i experimentar amb ella, establir relacions i associacions, expressar-se amb ella.
Respecte al professorat:
1. Posar a la disposició del professorat espais de reflexió sobre l'ús de les TIC que li porte a identificar amb claredat els models pedagògics i didàctics sobre els quals es vol aplicar les tecnologies.
2. Millorar la competència del professorat en l'ús de les TIC per organitzar, incorporar i desenvolupar estratègies d'ensenyament en el nou context de la societat d'informació.
3. Utilitzar les TIC com un mitjà eficaç i motivador de presentació i tractament de la informació orientat a fomentar processos d'organització del coneixement del món que té l'alumne.
4. Plantejar solucions des de l'àmbit de la formació del professorat (inicial i permanent) que recullin el pas cronològic per un itinerari compost per cinc estadis: l'alfabetització en l'ús de les TIC (destreses d'utilització de soft i hard), la capacitació didàctica, l'adaptació de materials, la producció de materials i l'avaluació.
Pel que fa al currículum:
1. Integrar les TIC en cada àrea instrumental de forma transversal; confeccionar un disseny curricular de les TIC que suposi el desenvolupament del punt anterior: selecció i la seqüenciació de continguts i la relació d'aquests amb les àrees instrumentals, la selecció dels materials didàctics a utilitzar, el disseny d'activitats, l'avaluació.
2. Crear un Projecte Educatiu TIC - centre de recursos d'aprenentatge - amb dues finalitats: el foment i desenvolupament de la comunicació exterior, amb l'entorn general i amb la comunitat educativa en particular; i interior a través de l'accés i gestió de dades, documents, serveis i en general de la gestió administrativa global del centre.
3. Contemplar la funció específica d'un tecnòleg educatiu.
Ara os deixe un video sobre la integració de les TIC a l'aula:
Ara os deixe un video sobre la integració de les TIC a l'aula:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada