Integració de les TIC en el currículo.
1. Paradigmes educatius.
- Paradigma conductista, Màquina que aprèn conductes mesurables, observables i quantificables.
- Paradigma cognitiu. Organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius.
- Paradigma ambientalista. Escenari on es realitzen les interaccions entre persones i el medi ambient.
- Paradigma constructivista, Orgaisme que desenvolupa processos cognitius i afectius en un escenari -d'aprenentatge.
- El currículum es considera tancat i obligatori.
- Disseny de la instrucció amb definició precisa de continguts i objectius.
- Els aprenentatges complexos es poden descompondre en tasques més simples.
- L'avaluació dels resultats se centra en el producte final, sense tenir en compte el procés.
- La motivació depèn dels reforços externs.
Aprenentatge com adquisició de coneixement.
- Aprendre és adquirir coneixements.
- Els professor transmet la informació.
- El control de l'aprenentatge està en mà del professor.
- Els continguts estan centrats en el currículum.
- El paper del professor és ensenyar, transmetre coneixements.
- El paper de l'alumne és adquirir-los.
Aprenentatge com construcció del significat.
- L'avaluació no se centra només en el producte d'aprenentatge sinó també en el procés.
- El paper del professor és intenvindre en l'aprenentatge de l'alumne.
- El paper de l'alumne és aprendre a aprendre.
- L'alumne con subjecte autònom, el control de l'aprenentatge està en les seves mans del principi.
- L'aprenentatge es concep com recerca activa i constructiva.
- Importen els continguts però també els processos.
- Qualsevol tipus de mitjà, des del més complex fins al mes elemental ha d'estar justificat segons el procés comunicatiu.
- L'aprenentatge no depèn del mitjà, sinó fonamentalment de les estratègies i tècniques didàctiques aplicades.
- Abans de plantejar-nos que mitjà utilitzar, hem de plantejar-nos per qui, com ho anem a usar i que pretenem d'ell.
- Cap mitjà funciona en el buit, sinó en un context complex.
- Els mitjans son transformadors de la realitat.
- Dissenyadors.
- Avaluadors i seleccionadors de les TIC.
- Consultadors d'informació.
- Orientadors.
- Avaluadors de forma continua.
6. Dimensions de l'alfabetització digital.
- Investigadora. ús de les eines TIC per a la investigació i el treball acadèmics.
- Crítica. capacitat per avaluar de forma crítica els beneficis i costos de les TIC.
- Pla de publicació. habilitat per difondre i publicar informació.
- Recursos. coneixement de formes i mètodes d'accés a recursos informacionals.
- Tecnologies incipients. capacitat per comprendre les innovacions tecnològiques i per prendre decisions intel·ligents.
- Socioestructral. comprensió de la situació i producció de la informació.
- Eines. coneixement i ús de programaria i programes multimèdia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada