dimecres, 10 de febrer del 2016

Tema 2. Teoria

Integració de les TIC en el currículo.

1. Paradigmes educatius.

  • Paradigma conductista, Màquina que aprèn conductes mesurables, observables i quantificables.
  • Paradigma cognitiu. Organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius.
  • Paradigma ambientalista. Escenari on es realitzen les interaccions entre persones i el medi ambient.
  • Paradigma constructivista, Orgaisme que desenvolupa processos cognitius i afectius en un escenari -d'aprenentatge.
2.Implicacions per al disseny de l'ensenyament.

  • El currículum es considera tancat i obligatori.
  • Disseny de la instrucció amb definició precisa de continguts i objectius.
  • Els aprenentatges complexos es poden descompondre en tasques més simples.
  • L'avaluació dels resultats se centra en el producte final, sense tenir en compte el procés.
  • La motivació depèn dels reforços externs.
3. Evolució de model d'ensenyament-aprenentatge.


Aprenentatge com adquisició de coneixement.

  • Aprendre és adquirir coneixements.
  • Els professor transmet la informació.
  • El control de l'aprenentatge està en mà del professor.
  • Els continguts estan centrats en el currículum.
  • El paper del professor és ensenyar, transmetre coneixements.
  • El paper de l'alumne és adquirir-los.
Aprenentatge com construcció del significat.
  • L'avaluació no se centra només en el producte d'aprenentatge sinó també en el procés.
  • El paper del professor és intenvindre en l'aprenentatge de l'alumne.
  • El paper de l'alumne és aprendre a aprendre.
  • L'alumne con subjecte autònom, el control de l'aprenentatge està en les seves mans del principi.
  • L'aprenentatge es concep com recerca activa i constructiva.
  • Importen els continguts però també els processos.
4. Principis generals per a la integració de les TIC.

  • Qualsevol tipus de mitjà, des del més complex fins al mes elemental ha d'estar justificat segons el procés comunicatiu.
  • L'aprenentatge no depèn del mitjà, sinó fonamentalment de les estratègies i tècniques didàctiques aplicades.
  • Abans de plantejar-nos que mitjà utilitzar, hem de plantejar-nos per qui, com ho anem a usar i que pretenem d'ell.
  • Cap mitjà funciona en el buit, sinó en un context complex.
  • Els mitjans son transformadors de la realitat.
5. Nous rols del professorat.

  • Dissenyadors.
  • Avaluadors i seleccionadors de les TIC.
  • Consultadors  d'informació.
  • Orientadors.
  • Avaluadors de forma continua.
6. Dimensions de l'alfabetització digital.
  • Investigadora. ús de les eines TIC per a la investigació i el treball acadèmics.
  • Crítica. capacitat per avaluar de forma crítica els beneficis i costos de les TIC.
  • Pla de publicació. habilitat per difondre i publicar informació.
  • Recursos. coneixement de formes i mètodes d'accés a recursos informacionals.
  • Tecnologies incipients. capacitat per comprendre les innovacions tecnològiques i per prendre decisions intel·ligents.
  • Socioestructral. comprensió de la situació i producció de la informació.
  • Eines. coneixement i ús de programaria i programes multimèdia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada