divendres, 19 de febrer del 2016

Ampliació tema 3

¿Qué és una plataforma E-learning?

La plataforma d'e-learning, campus virtual i Learning Management System (LMS) és un espai virtual d'aprenentatge orientat a facilitar l'experiència de capacitació a distància, tant per a empreses com per a institucions educatives.
Aquest sistema permet la creació de "aules virtuals"; en elles es produeix la interacció entre tutors i alumnes, i entre els mateixos alumnes; com també la realització d'avaluacions, l'intercanvi d'arxius, la participació en fòrums, xats, i una àmplia gamma d'eines addicionals.

Beneficis d'una plataforma d'E-learning.

  • Brinda capacitació flexible i econòmica.
  • Combina el poder d'Internet amb el de les eines tecnològiques.
  • Anul·la les distàncies geogràfiques i temporals.
  • Permet utilitzar la plataforma amb mínims coneixements.
  • Fa possible un aprenentatge constant i nodrit a través de la interacció entre tutors i alumnes
  • Ofereix llibertat pel que fa al temps i ritme d'aprenentatge.

Aquestes plataformes tenen una sèrie d'eines en comú així com altres que els diferencien, és per això que e-ABC intenta brindar la millor solució adaptant-se a les necessitats pròpies de cada client.

Les plataformes d'e-learning s'ofereixen tant en modalitat ASP (Application Service Provider) hosteadas en servidors propis d'e-ABC, o poden ser instal·lades on-site en servidors del client. De tota manera el hosting és només un petit percentatge del servei brindat per e-ABC, ja que el manteniment d'un sistema informàtic i una reeixida implementació del LMS requereix d'una assistència més àmplia que només l'aplicació. A continuació es mostren els diferents aspectes que comprenen el nostre servei de LMS i la seva importància percentual en el cost del mateix.

Avantatges i desadvantatges del B-learning.


Avantatges.

·         Augmenten l'interés dels alumnes.
·         Promou el pensament crític
·         Afavorix l'adquisició de destreses socials
·         Promou la comunicació, Promou la coordinació
·         Promou i afavorix la interacció
·         Millora l'èxit acadèmic
·         Estimula l'ús del llenguatge
·         Promou l'ús de la narrativa (història) 
·         Permet millorar l'autoestima
·         Permet desenrotllar destreses d'autodescobriment 
·         Sinergia en l'execució de certes tasques.


Desadvantatges.
  • Risc en primeres experiències: Si els participants (tant alumnes com mestres) no han tingut experiències prèvies d'aprenentatge col·laboratiu, les primeres pràctiques d'AC amb les que es troben, els poden resultar difícils, a causa de l'exigència de trencar amb hàbits adquirits durantes anys de treball individual i a la necessària adquisició de noves tècniques d'aprenentatge. De tal manera que estes primeres iniciatives són crítiques, ja que si l'estudiant passa per una mala experiència (equips de treball poc integrats, falta de coordinació, exclusió de participants, roïna planeación per part de l'instructor, etc.) , podria crear-se una mala percepció sobre la naturalesa de l'aprenentatge col·laborat
  • Corba d'aprenentatge variable d'aplicacions colaborativa:Actualmente, moltes de les iniciatives d'aprenentatge col·laboratiu requerixen d'una o diverses ferramentes informàtiques (sovint amb capacitats de treball a distància, ja siga síncrona o asíncronamente) per a la seua implementació. Encara que la facilitat d'ús sol ser un objectiu primari de les aplicacions orientes al treball col·laboratiu, necessàriament hi ha una corba d'aprenentatge per part dels      participants, la qual és variable, i està en funció del "conocimiento informático" previ. De manera que esta corba pot resultar molt pronunciada si l'alumne no ha usat abans una computadora, o si l'ha usat per a tasques molt bàsiques. Tal factor ha de ser pres en compte per l'instructor, en cas contrari, una pràctica o exercici col·laboratiu ben intencionat podria no assolir els objectius desitjats (o desviar-se dels plantejats originàriament) . L'anterior també implica que una ini
  • Dependència de la infraestructura computacional. D'altra banda, es partix del fet de que la tecnologia no és perfecta, sobretot quan parlem d'aplicacions que treballen sobre xarxes. En este sentit, s'han de tindre en compte aspectes tècnics (generalment no relacionats amb el tema d'aprenentatge) com ara la disponibilitat d'accés a Internet dels participants, capacitat de processament de servidors, amplada de banda, capacitat i disponibilitat de les computadores d'escriptori, disponibilitat del personal de suport tècnic de xarxes i sistemes operatius, entre altres. Per tant, les iniciatives d'AC tenen una estreta dependència de la infraestructura tecnològica.
  • Risc d'una percepció d'informalitat: Atés que l'aprenentatge col·laboratiu té una forta dosi de "socialización" i que són comuns els esquemes no presencials, o asíncronos, el participant pot tindre la percepció que el treball no requerix de la participació i compromís propis d'una assignatura tradicional.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada