divendres, 19 de febrer del 2016

Teoría tema 3

Docencia virtual: E- learning i B-learning.

1.Què és E-learning?
  • Formació que utilitza la xarxa com tecnologia de distribució de la informació. Sigui la xarxa oberta (internet) o tancada (Intranet)
  • Ensenyament a distància obert, flexible i interactiu basat en l’ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix Internet.
  • Permet la distribució i accés a col·leccions de materials d’aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l’intercanvi. 

2. Característiques E-Learning
  • Ús de navegadors Web per accedir a la informació.
  • Aprenentatge molt recolzat en tutories.
  • Materials digitals i aprenentatge flexible.
  • Ús de protocols TCP i HTTP per a facilitar la comunicació.
  • Aprenentatge mitjançant PC.
  • Aprenentatge individualitzat versus col·laboratiu interactiu.
  • Utilització d’eines síncrones i asíncrones.
  • Administració dels materials en un servidor Web.
  • Conexió professor-alumne separats per espai-temps.
  • Multimèdia/Hipertextual(sols escriptura)-Hipermèdia(barreja imatges i vídeos).
Els MOOC (Són cursos online y gratis quan el curses, però et cobren en el moment que vols traure el títol)


3. Avantatges E-Learning
  • Posa a la disposició dels alumnes molta informació.
  • Facilita l’actualització de la informació i dels continguts.
  • Permet la deslocalització del coneixement.
  • Facilita l’autonomia de l’estudiant.
  • Propicia una formació Just in Time Just for me (Trobar moltes cerques al instant i poder escollir la més adequada en cada situació).
  • Afavoreix una formació multimèdia.
  • Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
  • Estalvia costos i desplaçaments.
  • Facilita l’ús dels materials en diversos cursos.
  • Facilita una formació grupal i col·lectiva

4. Inconvenients
  • Més inversió de temps per part del professor.
  • Mínimes competències tecnològiques de professor i alumne.
  • Habilitats de l’alumnat per a l’aprenentatge autònom.
  • Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne.
  • Requereix més treball del convencional.
  • Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals.

5. Què es B-Learning?
  • Combina l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual (Coaten, 2003).
  • Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l’assessorament (Brodsky, 2003).
  • Qualsevol possible combinació d’un ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics (Brennan, 2004).
  • Les e-eines combinades amb altres mes convencionals on el docent haurà d’assumir responsabilitats atorgades pel model presencial i pel tradicional (Amar, 2007).

6. Aspectes importants d’un sistema B-Learning
  • Cal incloure en l’aprenentatge, les propietats de l’espai virtual. S’ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.
  • La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seva interpretació.
  • Permet adquirir coneixements tècnics funcionals.
  • No s’aprèn en solitari sinó en comunicació amb els altres mitjançant fòrums, xats...
  • Les tutories apareixen com a una possibilitat d’ajuda tant en l’ensenyament presencial com a distància.
  • Permet la formació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada