Docencia
virtual: E- learning i B-learning.
1.Què
és E-learning?
- Formació que utilitza la xarxa com tecnologia de distribució de la informació. Sigui la xarxa oberta (internet) o tancada (Intranet)
- Ensenyament a distància obert, flexible i interactiu basat en l’ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix Internet.
- Permet la distribució i accés a col·leccions de materials d’aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l’intercanvi.
2.
Característiques E-Learning
- Ús de navegadors Web per accedir a la informació.
- Aprenentatge molt recolzat en tutories.
- Materials digitals i aprenentatge flexible.
- Aprenentatge mitjançant PC.
- Aprenentatge individualitzat versus col·laboratiu interactiu.
- Utilització d’eines síncrones i asíncrones.
- Conexió professor-alumne separats per espai-temps.
- Multimèdia/Hipertextual(sols escriptura)-Hipermèdia(barreja imatges i vídeos).
Els MOOC (Són
cursos online y gratis quan el curses, però et cobren en el moment
que vols traure el títol)
3. Avantatges E-Learning
3. Avantatges E-Learning
- Posa a la disposició dels alumnes molta informació.
- Facilita l’actualització de la informació i dels continguts.
- Permet la deslocalització del coneixement.
- Facilita l’autonomia de l’estudiant.
- Propicia una formació Just in Time i Just for me (Trobar moltes cerques al instant i poder escollir la més adequada en cada situació).
- Afavoreix una formació multimèdia.
- Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
- Facilita l’ús dels materials en diversos cursos.
- Facilita una formació grupal i col·lectiva
4.
Inconvenients
- Més inversió de temps per part del professor.
- Mínimes competències tecnològiques de professor i alumne.
- Habilitats de l’alumnat per a l’aprenentatge autònom.
- Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne.
- Requereix més treball del convencional.
- Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals.
5. Què es B-Learning?
- Combina l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual (Coaten, 2003).
- Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l’assessorament (Brodsky, 2003).
- Qualsevol possible combinació d’un ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics (Brennan, 2004).
- Les e-eines combinades amb altres mes convencionals on el docent haurà d’assumir responsabilitats atorgades pel model presencial i pel tradicional (Amar, 2007).
6.
Aspectes importants d’un sistema B-Learning
- Cal incloure en l’aprenentatge, les propietats de l’espai virtual. S’ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.
- La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seva interpretació.
- Permet adquirir coneixements tècnics funcionals.
- No s’aprèn en solitari sinó en comunicació amb els altres mitjançant fòrums, xats...
- Les tutories apareixen com a una possibilitat d’ajuda tant en l’ensenyament presencial com a distància.
- Permet la formació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada