dimecres, 27 d’abril del 2016

Ampliació pràctica 7

Twitter.

En Twitter es publiquen 110 milions de missatges cada dia, que es difonen entre al voltant de 200 milions d'usuaris. Investigadors de la Universitat de Cornell (EUA) i de Yahoo! Research han estudiat el flux d'eixa ingent quantitat d'informació en la popular xarxa de 'microblogging' amb l'objectiu de tirar un poc de llum sobre com influïxen els 'tuits'. Per a això, els investigadors van dividir als usuaris en 5 categories: celebritats, mitjans, organitzacions, blogs i usuaris corrents.

D'aquesta manera han arribat a la conclusió que el 50 per cent dels 'twits' més "consumidos" són generats per només 20.000 usuaris pertanyents a una "élite". Els mitjans de comunicació són els que produïxen més informació, però els personatges famosos són els més seguits i els seus missatges els que més es "retuitean". De fet només un 15% de la informació rebuda pels usuaris corrents procedix de mitjans de comunicació.

L'estudi també destaca que els 'twiteros' s'agrupen per a relacionar-se entre usuaris amb els seus mateixos interessos o activitats semblants, que són als que fan cas: "los famosos escolten als famosos, els bloggers escolten als bloggers, etc", diuen els autors. Quant a redistribució de la informació, els bloggers en general són els que més missatges redifonen en comparació amb la resta d'usuaris. Respecte al temps de vida d'un missatge en Twitter, l'estudi mostra que les URLs generades pels mitjans són les que menys temps duren, mentres que les URLs generades per bloggers són les més "longevas". Els continguts que durant més dies es 'retuitean' són els relacionats amb vídeos, música i llibres.

Quant a les categories temàtiques, les notícies internacionals són les que més atenció i redifusió reben, seguides de les notícies nacionals, la informació de negocis i els esports. La salut, la tecnologia i la ciència ocupen, respectivament, la quinta, sexta i sèptima posició.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada