dimecres, 6 d’abril del 2016

Teoría tema 8

Webquest

1.- Definició de Webquest.
  • Una forma d'utilitzar didàcticament internet.
  • Una activitat de recerca d'informació de forma guiada.
  • L'activitat se centra e l'ús de la informació, anàlisi,síntesi més que en a recerca.
  • Els alumnes treballen de forma autònoma construint el coneixement.
  • El docent orienta tot el procés.
2.-Tipus de Webquest.

Webquest a curt termini.
  • És l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries.
  • Es dissenya per a ser acabat d'un a tres períodes de classe.
Webquest a llarg termini.
  • Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe.
  • Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una eina informàtica.
3.-Parts d'una Webquest.
  • Introducció, que presenta el plantejament general de la Webquest a tot el grup.
  • Tasca, s'identifica amb l'objectiu final de la Webquest, allò que ha d'elaborar-se a l'acabar la Webquest.
  • Procés, on s'indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. Crear una pàgina i explicar breument els objectius de cada activitat
  • Avaluació, on s'indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran. S'haurà de fer una rubrica.
  • Conclusió, on apareixen les reflexions finals.
  • Orientacions per al professor, on apareixen suggeriments per a utilitzar la Webquest en classe.
5.-Definició de Caça del Tresor.
  • La caça del  Tresor són una sèrie de preguntes i una llista d'adreces o pàgines web de les quals poden extraure's o inferir-se respostes .
  • Existeix una pregunta final que serveix per a poder integrar tot els coneixements que s'han desenvolupat en els passos anteriors.
  • Són una eina TIC excel·lent per a utilitzar-se en el saló de les classes sota el principi que "primer és la metodologia i després la tecnologia".
  • Presenta l'avantatge que aquesta metodologia es pot utilitzar sense Internet per aixó són necessàries revistes, periòdics i/o llibres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada