dimecres, 6 d’abril del 2016

Teoría tema 9

La videoconferència.

1.-¿Qué és la videoconferència?
El conjunt de programari i maquinari que permet la connexió simultaneja en temps real per mitjà d'imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactiva a persones que es troben geogràficament distants cinc si estiguessin en un mateix lloc de reunió.
  • És un mitjà de comunicació audiovisual i multimèdia.
  • És un mitjà síncron que afavoreix a interacció en temps real.
  • Permet una comunicació bidireccional.
  • Facilita la comunicació independent de l'espai.
  • Permet incorporar diferents tipus de recursos.
  • Permet el seu enregistrament per visionar-ho en un altre moment.

2.- Tipus de videoconferències.

En funció del suport tecnològic:
  • Tipus 1. Sistemes de videoconferències basats en web. Utilitzen la xarxa com a plataforma i no és necessària la instal·lació de ningú programa o plugin per al navegador.
  • Tipus 2. Sistemes de videconferència basats en la web que necessitem un plugin per funcionar.
  • Tipus 3. Sistemes de videoconferència basats en escriptori.
En funció del nombre de connexions que es realitzen:
  • Videoconferència punt a punt. Existeixen dos equips connectats.
  • Videoconferència multupunt. Més de dos equips connectats.

3.- Aplicacions educatives.

Educació a distància.
  • Cursos lliçons i tutories.
  • Alumnes assisteixen a classes no ofertes en el seu centre.
  • Tutoria remota per atenció personal.
  • Professors comparteixen docència com altres professors remots de la mateixa temàtica.
  • Cursos oferts fora de l'horari per a estudiants que no poden assistir en l'horari normal.
Consulta a experts.
  • Panell de discussió.
  • Un expert respon qüestions.
  • Esdeveniments remots.
  • Contacte amb investigadors del camp.
  • Compartir experiències i interaccionar com protagonistes d'esdeveniments.
Projectes multicentros.
  • Professors i alumnes col·laboren i intercanvien informació amb altres centres.
  • Debats i conferències d'investigació compartits per diverses escoles.
  • Aprenentatge col·laboratiu distribuït.
  • Col·laboració i comunicació en projectes col·laboratius.
Activitats professionals.
  • Observació de practiques i discussió posterior.
  • Cursos per a professors en servei.
  • Tutorizació de practiques remotes.
  • Intercanvis i discussió de mètodes.
Activitats comunitàries.
  • Sessions parlamentàries.
  • Suport a  interessos especials
  • Educació d'adults.
  • Trobades virtuals amb personalitats.

4.- Eines de videoconferència.
  • Skype. És un programa que has d'instal·lar en l'ordinador i et permet realitzar trucades d'un ordinador a un altre a través d'internet sense cap cost, encara que compta amb la possibilitar de realitzar trucades a mòbils amb tarifes pròpies.
  • Ichat. És u programa de MAC per realitzar videoconferències aunque com funciona a través de AIM tambè permet utilitzar-ho amb PC. És un programa gratuït.
  • Adobe connect. És de la suite de Adobe de pagament permet segons les versions la possibilitat d'establir rols als usuari, compartir arxius, pissarra, gravar sessions.
5.- Fases de desenvolupament d'una videoconferència.
  • Preparació.
  • Desenvolupament.
  • Activitats d'extensió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada