dimecres, 13 d’abril del 2016

Teoría tema 10

Les Xarxes Socials en educació Twitter i Facebook.

1.- Definició i característiques de les Xarxes Socials.
Algunes de les seues característiques més importants són:
  • Són xarxes de relacions personals, també anomenades comunicats, que proporcionen sociabilitat, suport, informació i un sentit de pertinença i identitat social.
  • Són grups de persones amb algun interessos similars, que es comuniquen a través de projectes.
  • Existeix un cert sentit de pertinença a un grup amb una cultura comuna: es comparteixen uns valors, unes normes i un llenguatge en un clima de confiança.
  • Són llocs web que oferixen serveis i funcionalitats de comunicació diversos per mantenir en contacte els usuaris de la xarxa.
  • Es basen en un programari especial que integra nombroses funbcions inviduals: blocs, wikis, blocs,etc. En una mateixa interferie.
  • Com exemple de Xarxes Socials més importants destaquen: Facebook, Second Life, MySpace,Nings, Tuenti.
2.- Tipus de Xarxes Socials.
  • Microblogging. Permeten enviar i publicar missatges breus de text, així com seguir a altres usuaris. Twitter, Muugoo,PLURK.
  • Jocs. els usuaris potencials són aquells que busquen relacionar-se per jugar. Second Life, Haboo.
  • Geolocaliotazació. Permet saber la posició d'un objecte, persona, monument. Foursquare, Metaki.
  • Mercador socials. A través d'etiquetes classifiquen, emmagatzemen, enllaços per se compatit. Digg,Diigo.
  • Fotos. permet emmagatzemar, ordenar,buscar i compartir fotografies.Fotolog, Panoramio.
  • Musica. permeten escolar música a més de classificar-la i compartir-la. Last FM, Grooveshark.
  • Videos. Permet crear perfils i llistes d'amics. Youtube, Vimeo.
  • Documents, es poden trobar, publicar i compartir textos. Scribd.
  • Presentacions. Permeten classificar i compartir les seves presentacions professionals. Slideshare,
  • Notícies, permeten veure la informació que més interessa. Digg, Mneame.
  • Lectura. Es poden classificar les preferències literàries. WeRead.
3.- Usuaris Pontencials.
  • "Social media selectors". Orientats a la funcionalitat en termes de la comunicació i contacte amb el grup de referència ( 40%).
  • "Simple social networks". Motivats per la dimensió lúdica i el relacional pel que fa al seu grup social ( 33%).
  • "Trend fllowers". L'entreteniment i la informació d'esdeveniments i festes constitueixen el seu principa leivmotiv (19%).
  • "Social media adicts". Tenen una clara intencionalitat professional (10%).
4.- Facebook.
Considerada una de las redes sociales más importantes y populares de la actualidad, Facebook es una interfaz virtual desarrollada en el año 2004 por cuatro estadounidenses de la ciudad de Cambridge, Massachusetts: Mark Zuckerberg, Dustin Moskovitz, Eduardo Saverin y Chris Hughes. 

5.- Twitter
La xarxa permet manar missatges de text pla de baixa grandària amb un màxim de 140 caràctars, cridats tweets, que es mostren en la pàgina principal de l'usuari.

6.- Aplicacions educatives de Twitter i Facebook.
Canal de notícies en temps real per a la comunitat educativa.
  • Avís sobre la publicació de butlletins informatius periòdics.
  • Informacions de caràcter més oficial, com beques, dates d'exàmens...
  • Com agenda i recordatori d'esdeveniments tals com reunions o trobades.
Establir un canal de notícies en deferit mitjançant l'ús dels widgets que permeten publicar la informació de Twitter en les pàgines web.

Establir una comunicació bidireccional entre el centre i la comunitat educativa. A diferència d'un fòrum de discussió, l'abast de Twitter està restringit als seguidors dels usuaris.

El primer que vaig visualitzar com interessant són els grups. crear tres grups, un per a cada curs i vull anar comentat les activitats de classes, especialment pretenc anar trobant un espai per a la reflexió respecte dels problemes que anem enfrontat. La inscripció al grup queda com obligatòria per als alumnes, el accés al grup es per invitació.

Els endeveniments, a través dels quals vull anar refrescant la memòria dels meus estudiants respecte d'activitats, lectures, proves, examens i tot allò que és part de la vida escolar i que anotem en les nostres agendes.

Crear les meves pròpies enquestes.

  • Study Groups. és una manera ràpida i fàcil de col·laborar amb els seus companys de classe i planificar tasques per als seus cursos, `pots crear llistes de tasques, discutir certes temes,, establir horaris de les reunions.
  • mathemathical formules. amb aquesta aplicació podràs escriure missatges en el mur dels teus amics amb formules mate,àtiques, aquestes formulles s'escriuen amb la sintraxi de Latex.
  • CiteMe, amb aquesta aplicació pots obtenir cites per a les teues notesd amb  format de WorldCat, el catàleg més gran del món.
  • BookssiRead. pots qualificar i comparit opinions sobre els llibres que estàs llegint i o has llegit tambè pots consultat les opinions d'uns altres o buscar amb gustos similars.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada